Close
Logo

אודותינו

Cubanfoodla - דירוגים וסקירות היין הפופולרי הזה, הרעיון של מתכונים ייחודיים, מידע על שילובים של הסיקור החדשותי ומדריכים שימושיים.

תַרְבּוּת

האם ינואר יבש הוא המהלך הבריא? דן בואטנר של Blue Zones שוקל

אחרי עונה של פינוקים, רבים אוגרים את הבקבוקים שלהם ומתחייבים לוותר על אלכוהול לחודש ינואר היבש. המוטיבציה נובעת מהיתרונות הבריאותיים המשוערים של פיכחון שהתגלו לאחרונה: מאמרים ב- וושינגטון פוסט ו הניו יורק טיימס להדגיש את הרווחים לטווח הקצר מ-31 ימים של פיכחון, כולל שיפורים בשינה, בעור, ברמות האנרגיה ואפילו ביצירת הרגלים.



אבל כשזה מגיע לאריכות ימים, מחקר קטן נעשה כדי להדגים מה נטילת חודש הפסקה מאלכוהול יכולה לעשות לבריאות שלך. יתר על כן, היא מעלה את השאלה האם צריכת אלכוהול היא 'טובה' או 'רעה' במקום להכיר בעמימות של מהי התנהגות בריאה.

אולי גם תאהב: כדי לשתות טוב יותר, חובבי יין צריכים להסתכל מעבר לבקבוק

השנה, החלטנו לנקוט בגישה הוליסטית יותר. כדי להבין טוב יותר את הקשר בין צריכת אלכוהול לבריאות, פנינו לעמית נשיונל ג'יאוגרפיק, מחבר רבי המכר של הניו יורק טיימס ומייסד אזורים כחולים , דן בואטנר .



דרך המחקר שלו עם אזורים כחולים , Buettner גילה נקודות חמות לאריכות ימים ברחבי העולם בהן אנשים חיים לא רק חיים ארוכים יותר, אלא גם חיים בריאים עד הסוף. מהקהילות הללו (המכונה אזורים כחולים), הוא הוציא סודות לאריכות ימים, אותם הוא חולק בכתביו ובסרט דוקומנטרי של נטפליקס לאחרונה, חי עד 100: סודות האזורים הכחולים .

מסתבר שכמה מהאנשים הארוכים ביותר בעולם שותים יותר משתי כוסות יין יום יומי .

זה מוביל אותנו לשאול: האם הפסקת אלכוהול היא באמת התשובה? או, האם ישנם גורמים אחרים, חזקים יותר, התורמים לחיים בריאים יותר? האזן כדי ללמוד כיצד הממצאים של Buettner מהאזורים הכחולים יכולים לעצב גישה מושכלת יותר לשתייה בשנה החדשה.

  לוגו של אפל פודקאסט
  לוגו של גוגל פודקאסט


תמלול פרק

התמלילים נוצרים באמצעות שילוב של תוכנת זיהוי דיבור ומתמללים אנושיים, ועשויים להכיל שגיאות. אנא בדוק את האודיו המתאים לפני שאתה מצטט.

רמקולים : סמנתה סט, דן בואטנר

סמנתה סט 00:09

שלום וברוכים הבאים לפודקאסט חובבי היין. אתה מגיש את תרבות המשקאות ואת האנשים שנוהגים בה. אני סמנתה סט, מפיקת אינטרנט דיגיטלי כאן בחברת Wine Enthusiast. כשאנו נכנסים לשנה חדשה, רבים מאיתנו מבקשים לנהל אורח חיים בריא ומאושר יותר. מה זה באמת אומר להיות בריא? זה יכול להרגיש כאילו התשובה לשאלה הזו משתנה כל הזמן. וזו הסיבה שכל כך התרגשתי וצנוע לדבר עם דן בואטנר, עמית נשיונל ג'יאוגרפיק ומייסד Blue Zones. דן בילה שנים בגילוי קהילות שבהן אנשים חיים חיים תוססים אחרי גיל 100. והגורמים האלה שהובילו אותם לשם. עכשיו, אנחנו לא יכולים שלא לתהות, איפה כוס יין נכנסת לתמונה? האזן כדי לגלות כיצד הממצאים של דן באזורים הכחולים יכולים לעצב גישה מושכלת יותר לשתייה בשנה החדשה. הייעוד הוא אוסף חלומי של יינות קליפורניה המציעים מגוון מובהק של זנים, סגנונות והאפלאצ'ים הטובים ביותר בכיתה, היינן ג'יימס עלול להיכשל נותן לכל יין קול ברור וייחודי, עובד עם מגדלים משפחתיים ידועים כדי ליצור שרדונה, פינו נואר וקברנה סוביניון . תוך כדי איסוף מעל 7090 ציונים פלוס בתהליך. הצטרף לאחד מהקולגות למועדוני יין הניתנים להתאמה אישית מלאה לגישה ראשונה למהדורות חדשות, בצירים מיוחדים בספרייה ועוד. עם ארבע אפשרויות חברות, יש מועדון לכל חובב יין, קבל שלושה משלוחים בשנה או נסה את המנוי החודשי עם משלוח שלושה בקבוקים בחודש ישר עד לדלתך. למידע וגישה בקר אותנו ב-www.thecallingwine.com/enthusiast. Dan, thank you so much for joining me today. And to get started for anyone who might not be familiar Can you tell us a little bit more about the Blue Zones project and really about yourself? You know welcome

דן בואטנר 02:02

ובכן, אני חוקר לכל החיים ואני ניגש לאריכות ימים לא כפי שאתה מכיר גורו בריאות או או משפיע אינסטגרם, אלא בתור מישהו שאוהב לפענח תעלומות. במשך יותר מ-30 שנה, אני מוביל משלחות מדעיות, רובן למעשה סביב תעלומות עתיקות כמו התמוטטות תרבות המאיה, והאם מרקו פולו באמת נסע לסין. ולפני כ-24 שנים, נתקלתי בממצא של ארגון הבריאות העולמי לפיו מקבץ קטן של איים בדרום מזרח אסיה, מייצר את תוחלת החיים ללא נכות הארוכה ביותר בעולם. ואני אמרתי, אהה, יש תעלומה טובה. והרכבתי בזמנו, היה לי צוות מלא של חוקרים וסופרים בנמל ארכיאולוגים בצוות הביולוג של MIT ולקחתי את כל הצוות הזה והלכנו לנסות להתחיל לפענח את התעלומה. אבל גילינו שהניסיון לפענח את המסתורין של אריכות ימים הוא סוג של קשר גורדי. זה לא מתיר בקלות. ואחרי המשלחת הראשונה ההיא, התמכרתי. ועד שנת 2004 קיבלתי כספי מענק מהמכונים הלאומיים להזדקנות ובמקצה שזיף מנשיונל ג'יאוגרפיק, ואנחנו באמת תוקפים את השאלה, איך אפשר לחיות יותר? והאם היית אומר שכך בדיוק התחלת את ה-Blue Zones? פּרוֹיֶקט? כן כן. כלומר, אנחנו, הוספנו כמה הנחות. ההנחה הראשונה, מקובלת על כך שרק כ-20% מוכתבים על ידי הגנים שלנו. 80% זה משהו אחר. וסיבה שאם נוכל למצוא מקומות שאושרו דמוגרפית, שבהם אנשים חיים את החיים הארוכים ביותר, שיכולנו לחפש את המכנים המשותפים או להרחיב ממה שהם עושים לאורך זמן ולזקק נוסחה די טובה עבור אריכות ימים לכולנו.

סמנתה סט 04:14

כן, ולמי שלא מכיר, מה זה? האם זו המסגרת של אזורים כחולים? איך הייתם מצטמצמים את זה למה זה פרויקט ה-Blue Zones?

דן בואטנר 04:24

ובכן, במקום לחפש תשובות בצלחות פטרי או בקוד גנטי, אנו מוצאים אוכלוסיות שבהן אנשים חיים זמן רב יותר, או שיש להם את השיעור הנמוך ביותר של תמותה בגיל העמידה או את שיעור המאה הגבוה ביותר, בדרך כלל שני אלה הולכים יד ביד. ואז אנחנו, עם צוות אחר של מדענים עוברים כדי למצוא את המתאמים, או מה המשותף לכל האוכלוסיות האלה, איך הן אוכלות, איך הן מתרועעות, איך הן מתחברות, איך הן משילות מתח וכו'? אילו תוספי מזון הם עשויים או לא יכולים לקחת איזה תה הם עשויים לשתות או לא, כדי למצוא. אות שהוא חזק מספיק כדי לומר, אתה יודע, זה קורה מספיק רחב, וזה קורה כל הזמן מספיק. וזה קורה באוכלוסיות האלה שסובלות בחלק משיעורן של מחלות לב וסוכרת וסרטן ודמנציה, שאנחנו צריכים לשים לב לזה. ורוב הספרים והסיפורים שלי בנשיונל ג'יאוגרפיק חשפו את התעלומה ההיא חלק אחר חלק, כן, ואיפה האזורים האלה? היכן נמצאות הקהילות האלה עם אזור כחול ואריכות ימים שבהן אנשים חיים חיים ארוכים ובריאים. הגברים הארוכים ביותר חיים ברמות הגבוהות של סרדיניה והנורו. ורק מחוזות אסטר, הארוכה ביותר מבין הנשים חיות באוקינאווה, יפן, באי איקריה, יש לנו אוכלוסייה שחיה כשמונה שנים יותר ממה שהאמריקאים חיים עם בערך 1/5 משיעור הדמנציה שאנו סובלים בחצי האי ניקויה בקוסטה ריקה, אוכלוסייה נוספת שיש לה מחצית משיעור התמותה בגיל העמידה. ומה שזה אומר הוא שיש להם יותר מפי 2 יותר סיכוי להגיע ל-95 בריאים מאשר האמריקאים, הם מוציאים 115, הסכום שאנחנו עושים על שירותי בריאות, והם מייצרים אוכלוסייה הרבה יותר בריאה. אז אנחנו באמת צריכים לשים לב אליהם, בהתחשב בעובדה שאנחנו כן, אנחנו נושפים כמעט ארבעה וחצי טריליון דולר בשנה על מחלות בעיקר נמנעות במדינה הזו. ואז בארצות הברית, בקרב האדוונטיסטים של היום השביעי יש לנו אוכלוסיה שחיה ארבע עד שבע שנים יותר מאשר עמיתיהם האמריקאים. אז הם גם מעניינים, כי, אתה יודע, הם חיים באותה מדינה שרובנו חיים.

סמנתה סט 06:44

כן, ומה מהקהילות האלה כמו מה אתה חושב שתורם, אני מניח, דרך המחקר שלך שמצאת שתורם לחיים בריאים ארוכים יותר?

דן בואטנר 06:52

ובכן, הרבה אנשים אוהבים להתחיל עם אוכל. ואם אתה רוצה לדעת מה אכלה בת 100 כדי לחיות כדי להיות בת 100, אתה צריך לדעת מה היא אכלה כשהייתה ילדה קטנה ובוגרת צעירה ובגיל העבודה ופרשה לאחרונה. ובזמן האחרון, רוב העיתונאים, והמבקרים שלי, הם ילכו היום לאזור כחול. והם יגידו, ובכן, הם אפילו לא כל כך בריאים. כן, הם לא יכולים להיות אריות פיוטר. אבל מה שעשינו זה שעבדתי עם הרווארד כדי לעשות מה שנקרא מטא אנליזה, מצאנו 155 סקרים תזונתיים שנעשו בכל חמשת האזורים הכחולים במהלך 100 השנים האחרונות, ואנחנו ממוצעים אותם. וכשאתה מסתכל מה אנשים אכלו לאורך זמן, זה בערך 90 עד 95% של צמח מזון שלם שהם אוכלים בשר רק כחמש פעמים בחודש. אבל אתה יודע, רוב האוכל שלהם ביום יום, משבוע לשבוע הוא דגנים מלאים, אתה יודע, לחם מחמצת וסרדיניה, טורטיות תירס ובחצי האי ניקויה, אורז, וכמעט בכל רוב התרבויות האלה, ירקות בירקות גינה , זה לא מפתיע פקעות. מעניין שכ-70% מכל הקלוריות שצרכה אוקינאווה עד לשנת 1975 לערך הגיעו מבטטות, בטטה סגולה המכונה רעה. אגוזים הם לעתים קרובות מזון החטיף. ואז שעועית היא אבן היסוד של כל דיאטת אריכות ימים בעולם. ואם אתה אוכל כוס שעועית ביום, זה כנראה שווה כארבע שנים נוספות של תוחלת חיים על פני קבלת החלבון שלך ממקורות פחות בריאים. וכשזה מגיע למה שהם שותים, אתה יודע, חדשות טובות לרובנו המאזינים, שש כוסות תה מים מכל הסוגים. קפה, תאמינו או לא מקור מספר אחד של נוגדי חמצון בתזונה האמריקאית וביין. ולפחות שלושה מהאזורים הכחולים. אנו רואים צריכה כמעט יומית של יין אדום, תוצרת בית, אורגני. ואז באוקינאווה, אנחנו גם רואים, סאקה אז ליין יש את מקומו ובנתיב אריכות הימים שראינו באזורים הכחולים.

סמנתה סט 09:11

כן, ומה שאני הכי אוהב בלשמוע אותך מדבר על זה זה שזה די נוגד את כל הרעיונות הפופולריים שיש לנו על בריאות, נכון? זה המזון הזה טוב וזה האוכל רע. וזו גישה הוליסטית יותר שכוללת למעשה את הדברים האלה שאולי לא רעים, כמו יין. ולמאזינים שלנו שהם בעליל חובבי יין, אני מתכוון, אתה כאן מסיבה כלשהי. איך היית מתאר את שתיית היין בחלק מהמקומות האלה? אני יודע שסרדיניה הייתה אחת מהן שבה הם שותים כמות מתונה של יין. איך זה נראה באורח החיים שלהם? איך הם משלבים יין?

דן בואטנר 09:46

ובכן, אני מתכוון, גברים במיוחד אתה רואה צריכת יין לאורך היום, אבל לא הרבה שם. כוסות יין הן לא הגביעים הגדולים. אנחנו נוהגים לשתות הקטנטנים חסרי הגבעולים שלהם, אתם יודעים כוסות קטנות זולות. האם זה מחזיק אולי שתיים או שלוש אונקיות של יין, אבל אולי תראה כוס קטנה באמצע הבוקר, עוד כוס קטנה בצהריים, עוד כוס קטנה עם חברים, עוד כוס עם ארוחת ערב. ואתה יודע, ראיתי לאחרונה סקר של אנשים, מעל 90 ו, ו-85% מהם שותים יין כל יום. אבל אתה יודע, ההקשר הוא גם חשוב, אתה לא רואה אנשים רק, אתה יודע, טורחים כוס יין אחרי העבודה כי הם רוצים להוריד לחץ. זה כמעט תמיד עם חברים. זה כמעט תמיד עם ארוחה. ודרך אגב, אם אתה שותה כוס יין אדום עם ארוחה צמחית, אתה בערך מכפיל פי ארבעה את הספיגה של פלבנואידים או נוגדי חמצון מסוימים. אז, אני מתכוון, יש את זה שאתה יודע, אני מאוד מכיר את המחקרים האחרונים שמראים ששום רמת אלכוהול אינה בטוחה. אבל יש כמה סייגים למחקרים האלה. האחת, הם כוללים גם את הסיכון למוות מנפילה, או תאונות דרכים, שאינן בהכרח סכנות בריאותיות, ככל שהן איומי תמונה גדולה יותר. והם לא לוקחים בחשבון את ההקשר. אתה יודע, אנשים ששותים יין אדום כנראה נוטים להיות יותר חברתיים, לפחות באזורים הכחולים, שהם נוטים לאכול אותו עם הארוחה. כמובן, היינות שלהם כנראה בריאים יותר מהממוצע, אתה יודע, יין בקוסטקו, אתה יודע, הם תוצרת בית, הם נוטים להיות בעלי אלכוהול מעט נמוך יותר, הם נוטים להיות יינות צעירים, הם מיוצרים העונה וצורכים אותם. העונה. ואתה יודע, במקרים מסוימים, גם יינות טרום פילוקסרה, וזה באמת מעניין. יש לנו שיש לנו לפחות מקרה אחד כזה באיקריה, שם הגפנים בנות בערך 140 שנה, מה שמצאתי מאוד מעניין.

סמנתה סט 11:49

זאת יוון, איקריה?

דן בואטנר 11:51

כן כן.

סמנתה סט 11:52

מה שאני אוהב כאן הוא הדגש הזה על ההקשר. וזה משהו שיש לי רקע מדעי קצת בקהילת הבריאות, ומשהו שאני באמת חושב שיותר אנשים צריכים לשים לב אליו זה לא רק מה שאתה צורך, נכון? זה מי שמסביבך האלמנט הזה של קהילה, שהוא חלק גדול מהאזורים הכחולים? האם המחקר שלך נכנס עמוק יותר לתוך אלמנט ההקשר הזה.

דן בואטנר 12:19

ובכן, אם אתה מסתכל על האזורים הכחולים האלה באופן שבו הקהילות שלהם מורכבות באופן מסורתי, אתה יודע, אמריקה, אבל 25% מאיתנו בודדים. ובדידות באמריקה קשורה לשמונה שנים פחות של תוחלת חיים. באמריקה, אנחנו לא בהכרח נולדים עם מעגל חברתי, אנחנו צריכים לבנות אותו בעצמנו. באזורים הכחולים, הקהילות הרבה יותר צמודות, הן מתחברות בזמנים של קושי, הן משתפות פעולה ובאופן קבוע מאוד עם מסיבות רחבות קהילה שאינן רק חבורה של צעירים משתוללים, אלא שהם, הם, אתה יודע, אנשים מגיל 8 עד 98, במיוחד באיקריה, המסיבות האלה, שיש בערך 80 או 90 מהן שמתקיימות כל הלילה, ושאנשים מתחילים לשתות ב-11. והם מסיימים בתשע למחרת בבוקר. אתה יודע, לא להשתכר, מטופש, אבל זה די מתדלק את הערב לגימה אחר לגימה. ואתה יודע, הם חיים במקומות שבהם בכל פעם שהם יורדים מהדלת הקדמית שלהם, הם נתקלים באנשים. זה לא שאתה עובר ממוסך הפיגועים שלך, מהמוסך הצמוד ומהפרבר שלך לעבודה שלך עם מוסך תת קרקעי, ואז לעבודה. האנשים האלה כל הזמן נתקלים בשכנים שלהם, באנשים שלהם, הם קונים לחם מאנשים, הם שולחים את הדואר שלהם, וזו קהילה מאוד חברתית והם שותים חברתית.

סמנתה סט 13:41

זה לא רק משקה אחרי יום עבודה קשה. זה יותר מזה. זה נראה כאילו זה ניזון ממטרה.

דן בואטנר 13:47

כֵּן. וזה לא לגמרי, זה שוב לא הכמות, זה כאילו אתה לא רואה אתה לא באמת רואה אנשים שותים כוס יין ענקית. הן כוסות קטנות קטנטנות, אבל טעימות, וגם ביין, אגב, יש פחות סוכר, לא יהיו לך חומרי הדברה, אתה יודע, זה אורגני, כנראה שיש בו יותר פולי פנולים פעילים. ויתכן מאוד שהיין בריא יותר באזור כחול ממה שאתה יודע, במדף המכולת כאן בארצות הברית.

סמנתה סט 14:23

ולמאזינים שלנו שאולי לא מכירים, מה הופך משהו כמו פולי פנולים ונוגדי חמצון והעובדה שהוא אורגני, קצת יותר טוב, אם תרצו, או צפוף יותר ברכיבים תזונתיים.

דן בואטנר 14:34

ובכן, כולנו שמענו על רזברטרול, שהוא אחד מאותם פוליפנולים, אבל גם הפרוסינין שהוא פולי פנול נוסף שאתה רואה בו במיוחד בסרדיניה בקנדה עכשיו, שלמעשה הוכח כמפחית דלקת של האנדותל, שהוא ריפוד הלב. אז כשאתה נותן לעצמך מינון קבוע, מנות קטנות, יש טענה שאצלך, יש לך פחות דלקת עורקים ולכן, פחות סיכוי לפתח חסימה והתקף לב. אני לא יכול לטעון שם טענה סיבתית, אבל אני יכול, אתה יודע, להציע שורה של אסוציאציות שעשויות להיות או לא משכנעות, תלוי מי אתה. אבל כמובן, אתה יודע, יש שהם לא משתמשים בחומרי הדברה. אין סולפיטים, אתה יודע, אלא אם כן הם שמים את זה בבקבוק והם שולחים לארצות הברית. אבל היינות שהם שותים, הם ללא סולפיט על בסיס יומיומי. אז כן, ואז שוב, הם ענבים עתיקים, הענבים בסרדיניה, הקנונאו שם מעניינים כי הם מופגזים בכ-330 ימים של שמש בגובה רב. ותגובת הענבים לכך היא לייצר יותר פיגמנט בקליפה, שהפיגמנט שמסתבר הוא המקום שבו נמצאים הרבה מהפולי פנולים האלה שהם נוגדי חמצון, זה ממש האדמומיות של הענב. ודרך הכנת היין בסרדיניה, המיץ תוסס עם זרעים כתושים והקליפות. אז כל הפוליפנולים העשירים הנפלאים האלה יכולים לשטוף לתוך היין, אתה יודע, שנגמר מאוחר יותר. אז, אתה יודע, כתוצאה מכך, החוקר המעניין מאוד בשם רוג'ר קורדר שחקר את היינות הללו מרחבי העולם על רמות הפוליפנול שלהם. וכך, לכמה מהזנים הסרדיניים יש בין הריכוזים הגבוהים ביותר של פוליפנולים בעולם, אתם יודעים, מה שאולי מסביר את אריכות החיים שלהם ואולי לא.

סמנתה סט 16:37

כן, ולכל מי שנמצא אולי בארצות הברית או במקום שהוא לא אחד מהאזורים הכחולים האלה, האם יש דרך לטעום מהיין הזה, ללכת ולחוות אותו?

דן בואטנר 16:49

אתה יכול לנסות קנונאו מסרדיניה. אני חושב שאם תחפש בגוגל של Blue Zoneswine, אולי תמצא אותו אבל כן, הקנונאו מסרדיניה הוא מקום טוב להתחיל בו, במיוחד אם אתה יכול למצוא אותו מהאוגליאסטרה. זה לא ממש אותו הדבר כאשר הוא גדל בגובה פני הים במקומות אחרים בסרדיניה

סמנתה סט 17:11

אתה יכול לספר לי קצת יותר על למה זה? אם יש לך מושג למה?

דן בואטנר 17:16

ובכן אוקיי, קודם כל, הוא גדל במקום שבו אנשים חיים בו זמן רב יותר ונאכל על ידי אותם אנשים שאנשים שחיים על החוף לא חיים בסרדיניה לא חיים יותר מעמיתיהם האיטלקים ביבשת, זה רק הסרדינאים הגבוהים ומספר שתיים, הענבים ברמות הגבוהות חשופים להם, אתה יודע, 3000 רגל גבוה יותר, והם חשופים ליותר קרינה, מה שעשוי מדי פעם ליותר פיגמנט ולכן יותר נוגד חמצון לקליפות ולדרך שאתה מכיר. , אני מכיר את הדרך שבה אנשים באזורים הגבוהים מייצרים את הענבים שלהם, אני מתכוון לעשות את הסיבה שהם כתשו הכל ביחד. השאר את זה שאתה מכיר את הקליפות בזרעים כדי להשרות במשך 15 ימים לפני שהם ממשיכים בתהליך ייצור היין.

סמנתה סט 18:14

היכן תוכלו למצוא את המתנות הטובות ביותר במחירים נמוכים במיוחד שכולם יאהבו? סך הכל יין ועוד. כמובן, עם כל כך הרבה בקבוקים נהדרים לבחירה, מצא משהו לכולם ברשימה שלך, בין אם זה קברנה עבור יין מבעבע של אחותך עבור עמית לעבודה, או בורבון חבית אחת עבור אבא. ואם אתה צריך עזרה כלשהי, פשוט בקש עצה מאחד המדריכים הידידותיים שלנו. עם המחירים הנמוכים ביותר מזה למעלה מ-30 שנה, תמיד תמצא את מה שאתה אוהב ואוהב את מה שאתה מוצא רק ב-Total Wine ועוד משקאות חריפים שלא נמכרים בווירג'יניה ובצפון קרוליינה. לשתות באחריות. ה-21. כן רציתי להקטין כי התכוונתי לחזור על זה שהיין נראה כמרכיב של הכוח שלך תשע. אני מניח שלמי שאולי לא מכיר אתה יכול לשתף אותנו במה הוא כוח תשע. אזורים כחולים.

דן בואטנר 19:02

שם תשעת המכנים המשותפים של לא משנה לאן אתה הולך בעולם ותראה יחי אנשים. אז הם אוכלים בעיקר תזונה מלאה על בסיס צמחים. יש להם אוצר מילים למטרה. יש להם טקסים יומיומיים קדושים כדי להשיל את הלחץ. הם נוטים להסתובב עם המשפחה, הם מעדיפים את המשפחה על פני העבודה או על פני, אתה יודע, קבוצת הספורט שלהם. הם נוטים להיות דתיים אגב, הם זזים בטבעיות. הם לא ממש מתאמנים כמו לחיות בסביבות שדוחפות אותם לזוז כל 20 דקות בערך. ואז הם בזהירות לא בהכרח במודע אלא שהם מוקפים באנשים, המעגל החברתי המיידי שלהם שמעודד את ההתנהגויות הנכונות ועוזרות לדחוק לשוליים את ההתנהגויות השגויות או הלא בריאות. כך שהכל מצטבר למכנים המשותפים. ושתיית יין היא אחד המכנים המוכשרים או צורה כלשהי של משקה אלכוהולי, חוץ מהאדוונטיסט, זה רק כמחצית מהאדוונטיסטים שותים, אתה יודע, הם רשמית לא אמורים לשתות אבל כל האזורים הכחולים שלהם, הם נהנים. יין קטן כאוכל חגיגי, או משקה חגיגי או, אתה יודע, סוג של סוף היום או עם חברים עם ארוחה טובה.

סמנתה סט 20:18

ותקנו אותי אם אני טועה, אבל תשעת ההרגלים האלה או, אתם יודעים, דברים שאנשים יכולים לעשות, אם תרצו, הם לא קיימים בנפרד, האם זה נכון?

דן בואטנר 20:27

זה נכון. הממצא המרכזי מהאזורים הכחולים הוא שאם אתה רוצה לחיות יותר זמן, אל תנסה לשנות את ההתנהגות שלך או לא בהכרח ניסית לעשות הרגל חדש, לא שההרגלים לא עובדים בטווח הקצר. והם עובדים עבור אנשים אולי אחוז חד ספרתי לטווח הארוך. אבל כשזה מגיע לאריכות ימים, אין תיקון לטווח קצר. אין גלולה, אין תוסף, אין דיאטה, אין תוכנית אימונים שאתה יכול לעשות בחודשים הקרובים, או אולי לשני שלך שיש לה השפעה על משך החיים שלך. ואם אתה מסתכל על כל הדיאטות ותכניות האימון ודפוסי התוספים, הם נוטים להימשך אולי שנה, שאתה נוטה לאבד בערך 90% מהאנשים לאחר שבעה חודשים וכל אלה כך באזורים הכחולים, הם לא עושים זאת. אל תתערבו בשום דבר מזה שהם לא עושים קרוספיט או קונים מקוונים את חבילות התוספים שלהם הם מזונות על או, או בדיאטת האופנה החדשה הזו בבוא השנה החדשה, הם פשוט חיים את חייהם. אז התובנה כאן היא שאם אתה רוצה לחיות יותר, שנה את הסביבה שלך. ואם אנשים באזורים הכחולים, הסביבה שלהם היא כזו שההחלטות הלא-מודעות שלהם טובות במידה שולי ההחלטות המיקרו-מודעות שלהם טובות באופן לא-מודע לאורך כל היום. בכל פעם שהם הולכים לעבודה או לבית של חבר זה מזדמן לטייל. יש להם גנים מאחור, כך שבכל יום הם יוצאים לנכש עשבים או להשקות או לקצור את הנוחות הממוכנת האומנותית של חייהם. אז הם עדיין עושים עבודות בחצר ועבודות בית ביד. אתה יודע, החברתי שלהם כברירת מחדל, הם אוכלים את האוכל האיכרי הפשוט הזה כברירת מחדל, כי זה הכי זול והכי נגיש וזה אפליקציית בכנות, הם יודעים לעשות את זה הכי טעים. אם תסתכלו על הספר שלי, המטבח של האזורים הכחולים, שהוא אחד מ-50 ספרי הבישול המובילים בכל הזמנים, ואני אפילו לא טבח, אבל אספתי את המתכונים. ואתה רואה בבהירות רבה את המאכלים שאנשים אוכלים בדפוס יומיומי שמביא לאריכות ימים או מאכלים פשוטים של איכרים. לא בגלל שאתה יודע שאם היה להם בשר, הם לא היו אוכלים אותו. זה רק בגלל שהם יכלו להרשות לעצמם בשר. אז הם למדו איך לגרום למאכלים הפשוטים האלה להיות טעימים, וזה מסר חשוב מאוד לא רק לאנשים עשירים באמריקה, אלא גם לעניים באמריקה. אתה לא צריך לקנות בחנויות מכולת מפוארות ולאכול תוצרת טרייה. אם יש לך שעועית ואורז או שעועית וטורטייה או, או פסטה אי-פיגיולי או מרק מינסטרונה. כל אלה עולים פחות מדולר למנה, והם הרבה יותר בריאים ממה שאתה מכיר את שטות המזון העל שאתה קונה באינטרנט.

סמנתה סט 23:08

זה כל כך נכון, אני יכול להעיד שספר הבישול נהדר. הכנתי ממנו כמה דברים. וזה כל כך מרענן לשמוע את זה, אני חושב שבמיוחד כשאנחנו נכנסים לשנה חדשה, כולם כמו שאמרת, הולכים על התיקון המהיר הזה. וזה מעניין כי התיקון המהיר הזה נועד בדרך כלל למטרה קצרת טווח מאשר אריכות ימים. וזה גורם לי לתהות למה אנחנו לא שואפים לאריכות ימים? מדוע איננו שואפים לחיים חזקים ומלאי חיוניות עד הסוף? ואני מניח, כמסר למאזינים שלנו לקראת דיאטות האופנה וינואר היבש, נראה שהדברים האלה אינם התשובה.

דן בואטנר 23:44

לא, הם לא תמיד נכשלים, או שהם נכשלים עבור 97% מהאנשים. זה בזבוז זמן עשוי לגרום לך להרגיש טוב יותר, אתה יודע אחרי ההנגאובר שלך ב-1 בינואר, אבל זה לא באמת יעשה טוב ושהנתונים האלה מאוד ברורים לגבי זה. עד 19 בינואר. יותר ממחצית מהאנשים שמתחילים בהחלטות לשנה החדשה כבר נכשלו, ואת השאר אתה מאבד מתישהו באמצע פברואר. אז חבל על הזמן. הרבה יותר טוב לך בערב ראש השנה להגיד לעצמך, אתה יודע, אני הולך להכיר כמה חברים חדשים השנה, אני הולך להקיף את עצמי בחברים שהרעיון של בילוי שלהם הוא כדור ספייס או או טניס או רכיבה על אופניים או גינון או הליכה חברים שאכפת להם ממני ביום רע. וחברים שאתם מכירים, זה רעיון לא רע שיהיה לכם חבר טבעוני או צמחוני כי הם הולכים להראות לכם איך להכין ולמצוא אוכל טעים על בסיס צמחי, אתם יודעים, וזה לא רע שיש לכם, דרך אגב, חברים, אנחנו הולכים לפגוש אותך ואת Happy Hour ולשתות כוס יין או שתיים. זה חלק שאנחנו רואים בבירור באזורים כחולים, אבל זה לא קשור ליין. מדובר במה שמגיע עם היין, בחברותא, בהפחתת הלחץ שמגיע עם שעת שמחה טובה עם מישהו שאכפת לו ממך. זה מה שאתה רוצה לבנות שנה חדשה, לחסוך את הכסף שלך על דיאטת האופנה ועל תוספי השטויות.

סמנתה סט 25:12

כן, ואני חושב שכולנו יכולים להתייחס בשלב מסוים בחיינו או אחר לכך שאנחנו די נאחזים בדברים האלה שאומרים לנו שהולכים לשפר את חיינו. והם אף פעם לא עושים זאת. כי זה אותו דבר. זה הדברים כמו שאמרת, חברותא בקהילה מרגישה שייכת, ויש לך מטרה שהיא כל כך חזקה, אבל כל כך מתעלמת ממנה.

דן בואטנר 25:30

הסיבה היא שקשה להרוויח כסף אם אתה רוכל מטרה, או מנסה לשכנע אנשים להתרועע בצורה בריאה, הדרך שבה אתה מרוויח כסף היא שאתה מוכר תקווה, עם תוספי מזון, אתה מוכר תקווה, עם תוכניות הרזיה, אתה מוכר תקווה, עם תוכניות אימונים אינטנסיביות, ואתה מציע שזה פתרון מהיר. ואנשים קונים את זה כל הזמן שהם מתרבים, קונים את זה ומרוויחים מזה הרבה כסף. והסיבה שהם מרוויחים הרבה כסף על זה היא כי זה נכשל. ואז אתה גורם לאותם אנשים להירשם בשנה הבאה למשהו קצת שונה. אתה יודע, אני מתכוון, אני מניח שהוא יכול, זה סוג של בילוי, אבל זה לא ממש עוזר לנו, אתה יודע, תוחלת החיים באמריקה ירדה בשנתיים וחצי. בשלוש השנים האחרונות. זה בעיקר בגלל מחלה כרונית, דרך אגב, המגיפה עוררה את זה, אבל 75% מהאמריקאים סובלים מהשמנת יתר או עודף משקל, זה בערך פי שלושה ממה שהיה, אתה יודע, כשהייתי גבר צעיר, וזה רק הולך ומחמיר. ואנחנו ממשיכים לנסות את אותם הדברים שוב ושוב. זו ההגדרה של איינשטיין לשיגעון. אתה ממשיך לנסות לעשות דיאטות פעילות גופנית, אריכות ימים, פריצות, תוספי מזון, וזה אף פעם לא עובד. אנחנו רק ממשיכים להיות שמנים וחולים יותר. ואנחנו אף פעם לא באמת מתעוררים, נכון? ובמקום לעשות את זה שוב ושוב, למה לא להסתכל על אוכלוסיות, שבאמת השיגו את התוצאות שאנחנו רוצים. ולחקות אותם לחקות את הסביבה שלהם, לחקות את הדפוסים שלהם, אנחנו יכולים להציל את המדינה שלנו, הרבה צער והרבה כאב והרבה כסף.

סמנתה סט 27:08

כן, זה כל כך שוב, מעורר השראה בכנות, לשמוע את זה כי עד כמה שיש לי תקווה אני גם מפחד מהעתיד. ובהיותי חלק מדור צעיר יותר, אני סקרן לראות האם זה ישתנה לטובה, הולך להיות שינוי, זה בלתי נמנע, אבל איך זה ישתנה? ובתקווה שבאמצעות קהילות נוספות, המודל הזה אחרי האזורים הכחולים, נוכל לטפח יותר אריכות ימים, וחיים בריאים יותר, שלא משפיעים על מה שהשיווק אומר לנו שהוא חיים בריא.

דן בואטנר 27:42

אולי ואולי לא. בינתיים, נרים כולנו את הכוס לשעה שמחה.

סמנתה סט 27:47

נכון מאוד! ואני מניח שעם זה, איזו עצה כמו בקצרה, היית נותן למישהו שאולי מקשיב לזה ורוצה לעשות שינוי בשנה החדשה ורוצה לשפר את חייו? מהו דבר אחד פשוט שהם יכולים לעשות?

דן בואטנר 28:02

מה שאתה יודע, אני יודע שכולם רוצים ביס עכשיו. אבל אתה יודע, ביליתי את 20 השנים האחרונות בכתיבה על זה שכתבתי לרבי מכר של הניו יורק טיימס, ספרי ה-Blue Zones של גוגל ובחר אחד שמתאים לך. זה הדבר הכי טוב. וזה סוג של תקע בוטה. אבל זה רק קצת יותר מורכב וקול. אבל דבר אחד מנוגד לאינטואיציה שאתה יכול לעשות הוא מלאי פנימי של מה אתה טוב במה שאתה רוצה לעשות, מה הם הערכים שלך, למעשה, הייתי אומר לכתוב אותם בשלוש עמודות. חפש את המשותף. ואז בעמודה הרביעית, רשום מוצא. רק כ-30% מהאמריקאים מוצאים את ייעודם בעבודה. זה אומר שרובנו צריכים למצוא את המטרה שלנו במקום אחר. ולמה של אנשים אתה מדבר על מטרה בגלל שאנשים שיכולים לבטא את תחושת המטרה שלהם חיים כשמונה שנים יותר מאנשים שהם חסרי הגה בחיים, ורובנו חסרי הגה. לפחות כשזה מגיע לחיי העבודה שלנו. אז למצוא מרכז מתנדבים, למצוא קבוצת חברים עם חזון משותף או תשוקה משותפת ולהסתבך עם זה, שיש הוכחות טובות בהרבה שזה יאריך את חייך מכל מה שאתה מכיר, גלולת רזברטרול או אריכות ימים לפרוץ את המטפורמין, הטסטוסטרון, תאי גזע, כל השטויות הניסיוניות האחרות, מוצאים תחושת מטרה ומכניסים אותה לעבודה בחייך. ואתה לא רק תחיה יותר, אתה תהנה מהמסע.

סמנתה סט 29:40

כל כך נכון. ואחת השאלות האהובות עלי לשאול אנשים כשאנחנו מתחילים לסכם כאן היא האם אי פעם ציפית להגיע למקום שבו אתה נמצא היום?

דן בואטנר 29:50

לא. ואף אחד לא חשב שיש לי הרבה הר. אבל מסתבר שאלו שבעקבות התשוקות שלי כמו זה לפתח חוסן וקצת אמפתיה, ויכולת לדבר עם אנשים בכל תחומי החיים היו החוזקות שהייתי צריך כדי לבנות פרויקטים של אזורים כחולים ואזור כחול, נמצאים כעת ב-80 ערים. אמריקה. זה עתה סיימתי סדרה דוקומנטרית של נטפליקס, שהייתה אחת הסדרות המצליחות ביותר שלה, ובהיסטוריה הבינלאומית. היינו בטופ 10 ו-83 מדינות שונות בשם Living to 100. אגב, אם לא ראיתם זה יצא רק באוגוסט. וכן, זה היה, אתה יודע, מוצלח בצורה פנומנלית. אבל אני מסתכל על עצמי בתור הסנאי העיוור שמצא אגוז. היה לי מזל.

סמנתה סט 31:01

אני אוהב את זה כי אני חושב שאנחנו כל כך מקובעים לסיים איפשהו, אנחנו אף פעם לא נגמרים ככה אף פעם לא נראה איך שאנחנו חושבים שזה הולך לחיים הוא בלתי צפוי. זה סוג של היופי שבה. ואני מניח שכשנהנה מכל החגיגה הזו, עלינו לשאול מה יש בכוס שלך?

דן בואטנר 31:17

ובכן, אני פנאטי ברונלו. אוהב ברונלו, ויש לי כמה מהם. אני גם מביא את קנאנו לארוחות ערב, כי אני חושב שבסופו של יום, ליין טוב יש נרטיב טוב. ויש גם איקריה ומפיק בשם Afines AFI NES, שמייצרים יין לבן לפני פילוקסרה, וזה מדהים. ואני תמיד מקבל משהו מזה שאני אוהב לשבור את זה כי אני אומר לאנשים שאתה טועם יין שהומר כנראה טעם מאוד דומה למה שהומר טעם, כל כך כתוש מתחת לרגליים בגרניט קריפס ואז הוא מותסס ואמפורה חימר מתחת לאדמה, זו חווית יין שונה מאוד. זה נקרא שוב עוף החול, בעוונות הכרם, חברים טובים שלי. אז אלה מה שיש בכוס שלי.

סמנתה סט 32:15

זה נשמע טעים. אפילו לא שמעתי על זה. בהחלט צריך לבדוק את זה. ואני יודע שהפנית לזה קודם, אבל איפה המאזינים שלנו יכולים למצוא אותך? חוץ מלראות את הסרט התיעודי? איפה עוד אם אתה רוצה לחבר משהו?

דן בואטנר 32:27

אוקיי, ובכן @DanBuettner באינסטגרם, אני עושה טיפים חדשים לאריכות ימים כמעט כל יום. שמי הוא דן בואטנר. ב-Dan Buettner ואז Danbuettner.com. אם אתה מעוניין במאמרים שלי, הם בחינם שם, יש לי מתכונים לחיות עד 100 כמה כלים אם אתה מעוניין בכך. ורב המכר האחרון שלי ב'ניו יורק טיימס' נקרא אזורים כחולים, סודות לחיות יותר, והוא נקרא כמו מדריך מאויר כיצד לקבל 10 שנות חיים נוספות. אז זה עשוי להיות משאב שימושי.

סמנתה סט 33:03

זה ממש מרגש. ואני מניח שהבעת תודה שוב, תודה רבה על שהקדשת מזמנך לשוחח איתנו היום.

דן בואטנר 33:10

ובכן, סם, אני מקווה לראות אותך כשתהיה בן 100. ואני אוהב את המגזין שלך, ואני בעצמי חובב יין, וזה כל כך נחמד לפגוש את העורך ואתה יודע, זה מאחורי כל החוצפה הזאת אני חושב שלמקרני המגזין יש אדם מאוד מתוק, אינטליגנטי, אז מאוד נחמד לפגוש אותך גם כן.

סמנתה סט 33:38

כשזה מגיע לחיות חיים בריאים יותר, ההקשר חשוב בבירור. האם אתה מתכנן לעשות שינויים בריאים יותר בשנה הקרובה? ואם כן איך? נשמח לדעת. אתה יכול לשלוח לנו את ההערות והשאלות שלך בדוא'ל לכתובת podcast@wineenthusiast.net זכור, אתה יכול להירשם לפודקאסט זה באפל, גוגל, Spotify ובכל מקום אחר בו אתה מאזין לתוכניות האהובות עליך. אתה יכול גם ללכת לפודקאסט של wine enthusiast.com לאחור לפרקים ותמלילים נוספים. אני סמנתה סט. תודה על הקשבה. בנוסף להפקת תוכן ברמה עולמית, האם ידעת שחובב יין הוא גם יעד הקניות המוביל למוצרי סגנון חיים יין, פשוט בקר בחנות שלנו בכתובת wine enthusiast.com שם תגלה מבחר מדהים של פריטי איכות ייחודיים המובטחים לשיפור היין שלך ניסיון. מכלי זכוכית ואביזרים ועד 1000 מתנות יין ייחודיות. זה כמו חנות צעצועים לאוהבי יין. ואל תשכח להגן על היין שלך. אנחנו הקמעונאית המובילה בארץ של מוצרי אחסון יין. בין אם יש לכם שישה או 600 בקבוקים, אתם רוצים ארון יין או חדר יין בעיצוב אישי. הייעוץ החינמי שלנו לאחסון יין יעזור לך למצוא את ההתאמה המושלמת לאוסף שלך. בקר יין enthusiast.com היום, אנו מביאים יין לחיים. הובא אליך על ידי חנות חובבי היין